Ørkensækken fra Godly Play - endelig har jeg syet min egen

"Der er så store og vigtige ting, der foregår i ørkenen, at vi er nødt til at vide, hvordan det er der." Ørkensækken åbnes, sandet spredes ud mens ørkenens farer fortælles. Ingen går ud i ørkenen, hvis de ikke er nødt til det...

Sådan starter alle historier, hvor ørkenen er med i Godly Play.

Lige præcis ørkensækken er
med til at skabe fornemmelse for det fremmede og samtidig give liv til de beretninger om mødet mellem Gud og mennesker, som er så vigtige for os og vores kristne selvforståelse.


I sidste uge syede jeg så min egen ørkensæk og i weekenden havde jeg lejlighed til at bruge den for første gang, da jeg fortalte om Godly Play til en gruppe børnemedarbejdere i København.

Min ørkensæk er lavet af en rest møbelstof i en brændt farve - jeg har ingen for i, men det er muligt, det kommer. Den ørkensæk jeg har syet er en smule aflang, og har ikke afrundede hjørner - istedet har jeg bøjet trekanter ind i hjørnene for at få løbegangene til at fungere til snoren.

Snoren jeg har brugt er sejltov - tov til møbelpolstring er blødere, men jeg ved ikke, hvor jeg vil kunne finde det. Nogen idéer ?


Sandet er akvariesand. Købt i en 25 kg sæk, og jeg har vel brugt lige over halvdelen af sækken. Så jo, ørkensækken er tung. Det er stort arbejde, der foregår i ørkenen!

Du kan finde vejledninger og deciderede mønstre på nettet af ørkensække. Prøv at google "dessert bag"eller led på pinterest. godlyplay.org.uk har en vejledning, hvis du går ind under "Materials" og derefter "Instructions". På godlyplay.fi finder under "Downloads" et mønster, som du kan downloade ganske gratis.
Sådan ser ørkensækken ud, når den er pakket sammen.

Kommentarer

  1. Sejt!! Den vil jeg glæde mig til at opleve engang:-)
    Mor.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Endelig adoption

Med maven bar

Fadervor - inspireret af Godly Play